День памяти Апостола Иакова, брата Господня по плоти в Иерусалимском патриархате

 

В среду 5-го ноября 2014 года в Патриархате был отмечен Праздник Апостола Иакова, брата Господня по плоти, первого Иерарха Иерусалимской Церкви. Торжества прошли в кафедральном соборе его имени, расположенном между улицами Братства Пресвятого Гроба Господня и Пресвятого Храма Воскресения.

Апостол Иаков брат Господень, по словам Церкви, есть сын Иосифов, спутник его и Пресвятой Девы Марии в Египет; он же есть и Иаков Малый или Меньший. По воскресении Своем Господь удостаивает его Своим особенным явлением (1 Кор. XV, 7), и от Самого Господа в 34 году или, по сказанию Евсевия, от апостолов избран и поставлен первым епископом Иерусалимской Церкви — матери Церквей христианских. Своею святой жизнью брат Господень заслужил великое уважение у всех, не только у апостолов и христиан, но и у неверующих. Ап. Петр после своего чудесного освобождения из темницы сказал: возвестите о сем Иакову и братиям (Деян. XII, 17). Ап. Павел нарицает его вместе с Кифою и Иоанном столпами Церкви и между ними первым именем Иакова (Гал. II, 9).

Праздничную вечерню и Божественную литургию совершил Блаженнейший Патриарх Святого Града Иерусалима и всей Палестины Феофил, Его Блаженству сослужили Генеральный Секретарь Архиепископ Константинский Аристарх и Архиепископ Севастийский Феодосий, иеромонахи Святогробцы, богослужение проводил святогробец Архимандрит Стефан, а также приходские священники Кафедрального собора о. Айша Ауад и пресвитер о. Фарах-Харалампос Бантур, архидиакон Евлогий и диакон Дионисий, церковные гимны исполнялись на греческом и русском языках под руководством  первопевца Персвятого Храма Воскресения Архимандрита Аристовула, на арабском языке – под руководством г-на Римона Камара, директора хора Святого Иакова. На Богослужении присутствовал Генеральный Консул Греции в Иерусалиме г-н Георгий Захариудакис с супругой, греко-православные арабоязычные верующие, представители греческой общины, монахи Патриархата, паломники из Греции и России.

К присутствующим с Божественным словом на греческом языке обратился Его Блаженство Блаженнейший Патриарх Святого Града Иерусалима и всей Палестины Феофил:

«Начало пастыря Христа брат был еси и преемник и во апостоле знаменит, еже за Того умрети возлюбил еси и мучения не устыделся еси, Иакове славне: Того моли непрестанно спасти души наша», –  восклицает песнопевец Церкви.

Возлюбленные братья во Христе,

Благочестивые христиане и паломники,

Радуется Матерь Церкви, обитель Бога, сегодня священной памяти и брата, и служившего преемником начало пастыря Бога и Спасителя нашего Иисуса Христа, Иакова апостола и священномученика. Вместе с ней радуется и его земная родина, святой город Иерусалим, ставший честной кровью Христа духовной столицей вселенной.

Честной крови Богочеловека Иисуса Христа причастником стал и Святой Иаков, как говорит и его песнопевец: “Кровию мучения священство украсил еси, священномучениче апостоле: на криле бо святилища представ, Бога Слова проповедал еси, Творца суща всего”.

К тому же Святой Иаков был родственником, то есть братом по плоти Спасителя нашего Христа, но и Его преемником стал, первым Иерархом Церкви Иерусалима, а также пастырем, учителем и верным домостроителем ее духовных тайн. Поэтому его песнопевец восклицает: “Лик апостольский, всемудре, яве украсил еси, яко первый иерарх быв, самодейством Слова помазан яко ученик и брат Божий, священнопроповедник священнейший”.

Действительно, братья мои, Святой Иаков украшал и украшает лик учеников и апостолов Христа, так как он во-первых самим Господом был помазан апостолом и проповедником священнейшим, и во-вторых, божественным духом вдохновленный, он выразил Церковный устав не согласно закону Моисея, но согласно благодати божественного домостроительства во Христе.

Это становится яснейшим в учении в его Соборном послании, где среди прочего подчеркивается, что:

А) Бог есть источник совершенных даров: «Всякое даяние доброе и всякий дар нисходит свыше, от Отца светов, у Которого нет изменения и не тени перемены» (Иак.1, 17).

Б) Вера без дел мертва: «Что пользы, братия мои, если кто говорит, что он имеет веру, а дел не имеет? Может ли эта вера спасти его?» (Иак. 2, 14), «ибо, как тело без духа мертво, так и вера без дел мертва» (Иак. 2, 26).

В) Сила молитвы Святому Духу есть спасительная энергия, таинство священного Евхелиа: «и молитва веры исцелит болящего, и восставит его Господь; и если он сделал грехи, простятся ему» (Иак. 5, 15).

Апостольское учение Святого Иакова трогает непосредственно и современную нам действительность беспорядка и путаницы в мире в общем и в нашем районе в частности. Более конкретно, задает себе вопрос брат Господень “Откуда у вас вражды и распри? не отсюда ли, от вожделений ваших, воюющих в членах ваших?”(Иак. 4,1), «… не знаете ли, что дружба с миром есть вражда против Бога. Итак, кто хочет быть другом миру, тот становится врагом богу» (Иак. 4,4).

Эту неопровержимую истину исповедует и проповедует Святой Иаков, но не из себя, а из самых уст Сына и Бога Господа нашего Иисуса Христа, Которого очевидцем и свидетелем Его учения  и сомучеником Его крови стал Святой.

Иными словами, апостольское служение Святого Иакова было результатом вдохновения, полученной от любви Господней: «Сия есть заповедь моя, да любите друг друга как Я возлюбил Вас. Нет больше той любви, как если кто положит душу свою за друзей своих» (Иоанн 15, 12-13).   

Эту дружбу Христа, мои возлюбленные, воплощает и наша святая Церковь. Эту дружбу благовествует и почитаемый сегодня первый в Церкви Иерарх Святой Иаков брат Господень, который сознает себя “Богу и Господу Иисусу Христу рабом” (Иак. 1,1).

Этот же великий проповедник и исповедник веры во Христа, который запечатал кровью праведности Иерусалимскую Церковь, побуждает и призывает нас, в качестве пастыря и первопрестольного иерарха, отложить всякую скверну и избыток злобы в кротости, чтобы молитвами преблагословенной Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии мы приняли “всажденное слово”, то есть Евангелическое, “могущее спасти души ваши” (Иак. 1,21).

По завершении Божественной литургии Патриаршее сопровождение направилось к обители Святого Константина. Остальные отцы Святогробцы направились также. Подходя к Патриархату песнопевцы исполняли «Господа ученик благие вести несет…»

Церковь Иерусалимская особенно обязана умножением и утверждением верующих св. апостолу Иакову. По его свидетельству уверовали во Иисуса Христа Иудеи и уверовавших оказалось много, даже и между старейшинами. Недовольные умножением христиан, книжники и фарисеи начали кричать и говорить, что, таким образом, пожалуй и весь народ признает Иисуса за Христа. Посему, собравшись к Иакову, они сказали ему: просим тебя, удержи народ; ведь он в заблуждении признает Иисуса Христом. Вот теперь сошлись все на праздник Пасхи. Просим тебя, вразуми их касательно Иисуса. Мы доверяем тебе это, потому что сами вместе с народом признаем, что ты праведен и безпристрастен. Так убеди же народ не заблуждаться касательно Иисуса. Тебя все послушают, и мы со всеми. Встань на кровлю храма, чтобы сверху ты виден был, и слова твои слышны были всему народу. А на Пасху собрались тогда все колена иудейские и много язычников. Помянутые книжники и фарисеи действительно поставили Иакова на кровлю храма и потом закричали ему: «праведный, тебе все мы должны верить! Вот этот народ, в заблуждении, последует Иисусу распятому, скажи же нам: что такое дверь Иисуса распятого»?


Иаков громким голосом отвечал: «Для чего спрашиваете меня об Иисусе, Сыне человеческом? Он восседает на небесах одесную великой Силы и опять придет на землю на облаках небесных»! Этим свидетельством Иакова многие совершенно убедились и начали славословить Иисуса, восклицая: «Осанна сыну Давидову!» А книжники и фарисеи говорили между собою: «Худо же мы сделали, доставив Иисусу такое свидетельство, взойдем и сбросим Иакова, чтобы другие по крайней мере от страха не поверили ему», и закричали: «Э! Э! и праведный заблуждает»! Взбежав наверх, они столкнули оттуда праведного и начали бросать в него камнями. Сверженный не вдруг умер, но, приподнявшись, стал на колена и молился: «Господи Боже Отче, отпусти им, они не ведают, что творят»!

У центрального монастыря ожидали ответственные за артос в Патриархате Протосиггел о. Паисий, настоятель монастыря Пророка Илии и блаженная монахиня Серафима, настоятельница монастыря Пресвятой Богородицы Сейданайской.

В своих песнопениях Церковь прославляет св. апостола Иакова, брата Господня по плоти, яко ученика Господня, восприявшаго Евангелие; яко мученика, стяжавшаго неизреченное блаженство; яко брата Божия, имеющаго дерзновение; яко иерарха, молящагося за нас. Называет его первым пастырем и учителем иерусалимлян и верным строителем таинств.

В Патриархате прозвучали славные гимны, Многая лета, при общем собрании Блаженнейший Патриарх обратился к присутствующим с официальной речью на греческом языке:

Ваше Превосходительство, Генеральный Консул Греции,

Святые отцы и уважаемые братья,

Благочестивые христиане и паломники   

Сегодня Святая Церковь Иерусалима почитает и славит память святого Иакова брата Господня, ставшего ее первым иерархом, преемником самого основателя и основоположника Церкви, Господа нашего Иисуса Христа.

Своим Иерархическим и Апостольским свойством, святой Иаков, по плоти родственник Иисуса Христа, стал опекуном и верным свидетелем города святого, т. е. Иерусалима, как говорит и его песнопевец: “Лик Апостолов тебя избрал, чтобы ты стал первым иерархом в святом Иерусалиме, иерархом Христа добродетеля, так как ты был Его братом по плотному рождению и спутником и последователем Его шагов, Иакове”.

Мы, Божьем провидением назначенные хранителями и служителями Святых Мест и особенно места мученичества Воскресения Христова, т. е. Иерусалима, следуем за Его шагами и за апостольскими шагами сегодня почитаемого святого иерарха Иакова, называющегося себя рабом Христу: “Богу и Господу Иисусу Христу раб” (Иак. 1,1).

Это божественное, Апостольское и честной кровью доверенное нам наследство мы призваны сохранить и послужить, духовенство и народ, идя – согласно апостолу Павлу – “тем же духом и теми же стопами” (2 Кор. 12,18) Святого Иакова брата Господня.

Разрешите нам поздравить честных членов новой Комиссии Собора Святого Иакова и пожелать им силы свыше и благоприятного сотрудничества к достижению общего блага Церкви и ее благочестивой христоименной полноты, а также к сохранению устава святого города Иерусалима.

Господь Бог наш молитвами Пресвятой Богородицы и Приснодевы Марии и мольбами Святого Апостола Иакова брата Господня сохрани нас всех. Аминь.

По завершении Богослужения, обмена братскими объятиями и прикладывания к руке Блаженнейшего Патриарха торжества в честь Престольного праздника Церкви продолжились.

Акафист святому апостолу Иакову, брату Господню по плоти

Кондак 1


Апостолу Христову, иерарху преславному, столпу необориму Церкви Христовой и мученику, Иакову премудрому, брату Божию блаженному похвальная восписуем, яко ходатаю и скорому помощнику нашему. Ты же, предстояй престолу Пресвятыя Троицы, не престай молитися о нас и твоими молитвами сохраняй нас от всяких бед и зол, верою празднующих память твою и зовущих:
Радуйся, Иакове, первый иерарше Церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Икос 1


Ангелов Творец и всея твари Содетель, яви тя, Иакове, яко звезду многосветлую, возсиявшую на тверди Церковней, тьму лжеверия прогоняющей, подвигом света мир просвещающую. Мы же, прибегающе к заступлению твоему, сицевая радостно тебе приносим:
Радуйся, яко Богом избран для объявления тайн спасения;
Радуйся, яко по плоти Господень брат показался еси, ученик и самовидец неизреченных тайн Его;
Радуйся, славо Церкви Вселенския;
Радуйся, яко без страха и велегласно словеса Божии среди ярых иудеев людям приносивший;
Радуйся, церкви истинный управителю;
Радуйся, богомудрый учителю непостижимых тайн Божиих;
Радуйся, иерарше Иерусалима дольняго, ныне пребывающий во Иерусалиме горнем;
Радуйся, яко жертву чисту принесл еси Царю и Творцу, егоже пред мучители исповедал, священномучениче;
Радуйся, Иакове, первый иерарше церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 2


Издалече прозря твое жительство, отче Иакове, брата тя прия Христос Человеколюбец, яко старший сын в семействе праведнаго Иосифа Обручника был еси. С малых лет, яко назорей, Богу посвящен был, имея жизнь воздержанную. Нравов твоих благостию и ума чистотою, Христов показался еси ученик искренний, сподобился у престола Владыки вечно воспевати: Аллилуиа.

Икос 2


Егда же, Ирод царь, иска Отроча Иисуса, дабы погубити Его, се Ангел Господень во сне явися Иосифу глаголя: «Восстав, поими Отроча и Матерь Его и бежи во Египет». Ты же, Иакове, яко сродник по плоти Иисусов был еси, пребывал со Иосифом и Матерью Его, бегаяй с ними во Египет. Яко друг Христов ближнейший от младенства, прими от нас, Иакове, усердные похвалы:
Радуйся, яко сын был ходящих по пути Господню;
Радуйся, яко лицем к лицу Бога чрез Христа узрел еси;
Радуйся, яко благодать многу приял еси от Христа;
Радуйся, яко Христовым светолитием прсвещен еси;
Радуйся, яко началопастыря Христа брат был еси и приемник во апостолах;
Радуйся, яко сугубы почести от Христа сподобился;
Радуйся, яко Христом Небеснаго Отца обретый;
Радуйся, яко и ныне зриши Христа во свете неизреченнем;
Радуйся, Иакове, первый иерарше Церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 3


По вознесении же, Спасителя, лик апостольский, не состязавшись о славе, избра тя Иакове Праведный, священнодействовати Христу в Сионе святем. Особо явися ти, Господь по посвящении тебе на престол церкви Иерусалимстей, показуя тем благоволение Свое к тебе. Мы же дивляшеся такому о тебе Божию благоволению, поем Вседержителю: Аллилуиа.

Икос 3


Служение апостольское трудное, приял еси посреде самых коварных и ярых врагов веры христианския. Тридесять лет неустанно провещал и утверждал еси веру спасительную во граде Святем и земле Палестинстей. Темже, благодаря Творца и Спаса нашего, славословим тя великаго избранника Божия:
Радуйся, яко Иерусалим на проповедывание Слова Божия, Промыслом Господним указался тебе;
Радуйся, яко велику власть от Бога приял еси;
Радуйся, благовестниче Агнца Божия, вземлющаго грехи мира;
Радуйся, крестяй народ иудейский во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа;
Радуйся, пастырю добрый и учителю светлый, яко тобою Бог украси церковь свою;
Радуйся, кладезе из него же воды живой напояемся;
Радуйся, яко приемши крест апостольский неутомимо стопам Спасителевым последовал еси;
Радуйся, яко Божественнаго Духа светозарением, тьму лжеверия разрушал и верных сердца просвещал еси;
Радуйся, Иакове, первый иерарше Церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 4


Много народа иудейскаго к Церкви Христовой обратил еси, отче праведный, по великому доверию к слову твоему. Праведным житием своим, обретал еси любовь и почитание и иудеев необращенных. Сего ради восхваляюще неустанные труды твоя, усердно зовем Богу: Аллилуиа.

Икос 4


Не взирая на ненависть к христианом синедриона и первосвященников иудейских, оклеветавающих христиан, яко врагов закона Моисеова, ты отче Иакове, мудродеюще свидетельствовал: обращающийся к вере Христовой – не отпадает от истинной веры отеческой. Мы же, видя премногую твою добродетель, пастыря неутомимаго Церкви Христовой, благодарно зовем ти:
Радуйся, яко житием твоим праведным злославные враги укроти и посрами;
Радуйся, яко пути вся вражия стесняеши широтою Божественнаго разума;
Радуйся, яко благодатию, изливающейся от уст твоих, научал овцы словесныя веровати в Троицу Единосущную;
Радуйся, столпе благочестия непоколебимый и стена Церкви необоримая;
Радуйся, яко возсиял еси сущим во тьме неразумия, всех созывающе к высоте благочестия;
Радуйся, яко собрав проповеданием высокаго жития твоего, стадо твое, сие от волков лютых избавил еси;
Радуйся, яко Брат Божий, Сына Бога Вышняго доблественне исповедал на земли;
Радуйся, яко мудростию обложен, благодатию озарен, мирною красотою украшен, апостоле святе.
Радуйся, Иакове, первый иерарше церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 5


Служение иерарше в Церкви Иерусалимстей совершал еси с велиим благоразумием, воздавая должное и истинней вере отцев. Ревнители же закона ветхозаветнаго, видеша в тебе, отче Иакове, яко образ первосвященника израильскаго. Мы же, даровавшему тебе премудрость велию, Богу немолчно воспеваем: Аллилуиа.

Икос 5


Проводя путь свой земный свято от чрева матери своея, сподобился входити во Святая храма Иерусалимскаго. Усердно молился еси об отпущении грехов народа. Ожестели колени твои, отче Иакове, от беспрестанных преклонений в молитвах. Сего ради и мы восхваляем тя по достоянию, яко молитвенника нашего пред Богом:
Радуйся, яко житием твоим добродетельным, люди своя просвещал, яко светозарное солнце;
Радуйся, яко дея учил презирати плоть, прилежати же душе безсмертней;
Радуйся, делатель вертограда Христова усердный;
Радуйся, яко Божественнаго Духа благодать прием, попалил еси тьму лжеверия;
Радуйся, яко плоть духу совершенно поработивый;
Радуйся, молитвенниче к Богу неустанный;
Радуйся, яко союзом любви спряг стадо твое;
Радуйся, яко благодати исполнен, свет мира и соль вселенныя был еси;
Радуйся, Иакове, первый иерарше Церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 6


Духом Святым просвещаем был еси, отче Иакове, егда чин Божественныя литургии мудре устроил еси. Уподобился сеятелю добраго семени, стократный плод приносящаго. И ныне с небес на ны милостиво призираеши и преизобильно всем нам благодать подаеши от щедраго Христа Бога, ему же со ангелы в небесех поеши: Аллилуиа.

Икос 6


Служению Божественныя литургии от самого Христа научен был еси. Закон жизни Церкви Христовой положил еси, отче Иакове, жизнодательным духом законополагая и вещая неизреченные тайны Божии. Паству свою таинствы церковными освящая и тайнам веры уча. Мы же тебе, Троицы Святыя верному служителю воспеваем таковая:
Радуйся, чина церковнаго благоукрасителю;
Радуйся, яко мир просветил, блаженне, ученьми твоими.
Радуйся, яко Духом Святым чрез тебе свет Богопознания излияшася в мир;
Радуйся, яко чрез тебе начертаны тайны неба и земли;
Радуйся, яко в тайны Божии духом вознесыйся;
Радуйся, яко Божественными зарями проповедания твоего, возсиял седящим во тьме прелести, свет благодатный;
Радуйся, яко умом чистым и святыми устами Богодохновенне спасение всем верным предложил еси;
Радуйся, яко Бог Слово богатно просвети тя блистании Божественныя благодати;
Радуйся, Иакове, первый иерарше церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 7


Бывша посреде благовествующих народом языческим слово Христово, распря и состязание о законе Моисеове. Собран бысть сего ради собор апостольский во граде Иерусалиме, под предстательством твоим, отче Иакове. Слово твое весомое о спасении души в Церкви христианской, не сохраняя весь обряд закона Моисеова, собор ендинодушно приял еси и чрез апостолов церквам возвестил еси. Мы же ублажаем тя, научившу яко право разумети учение Христово и пети Тому: Аллилуиа.

Икос 7


Мудре вразумлял, отче Иакове, на соборе о скончании времени Завета Ветхаго и паки о Промысле Божием о обращении и спасении народов языческих. Предстательством же на соборе апостольском сем, иерарха церкви Иерусалимстей – матери Церквей, низлагается ересь латинских пап о Богоустановленности первенства престола Римскаго. Мы же, яко великому во иерарсех Христовых, взываем ти:
Радуйся, истолкователь воли Божией, ему же без ропота покорилась вся церковь иудеев-христиан;
Радуйся, яко научаеши о спасении благодатиею Христовой не только иудеев, но и язычников;
Радуйся, яко свидетельствуеши о согласии слова Христова с учением пророков и преданий отеческих;
Радуйся, яко седящим во тьме, законы спасительные предлагал и к свету благоверия приводил;
Радуйся, разумнаго света заре, церковное светило, святительская красото;
Радуйся, глубокий кладезе истиннаго Боговедения;
Радуйся, яко реки источаеши Богоглаголиваго твоего чрева;
Радуйся, яко премудрости чаша явился еси, добродетели исполненна;
Радуйся, Иакове, первый иерарше церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 8


Явился еси ты ,отче Иакове, яко мудрый христианин, миротворец и истолкователь Закона и Истины в слове – послании «ко двунадесяти коленам в рассеянии», кои пребывали в немалом брожении и недоумении о учении Христовом. Просвещал еси и вразумлял, яко воля Божия есть воля Бога Израилева, Бога Авраама, Исаака, Иакова. Тем же и нас научи пети от всего сердца Творцу и Зиждителю: Аллилуиа.

Икос 8


Проповедь же апостольская доносилась и к сущим далече от града Святаго коленам израилевым. Смущение бысть у праведных иудеев: явление Христово – чаяние народа Божия или низложение закона Моисеова. Воистину Богоразумно окормлял ты , отче Иакове, Церковь Иерусалимскую, не оставляя обряда Моисеова – укреплял обращенных в благодати Христовой. Рекл ты Павлу апостолу: «Сколько тысяч уверовавших иудеев, и все ревнители Закона суть». Мы же восхваляям тя, горнюю премудрость стяжавшаго:
Радуйся, яко словом Богоразумия люди от неведения избавлял и ко Христу приводил еси;
Радуйся, яко Божественный разум стяжал еси;
Радуйся, яко труды своими к воде спасительной овцы словесныя приводил еси;
Радуйся, яко праведно дадеся ти жребий пастырскаго о душах попечения;
Радуйся. яко притяжал еси паствы сердца и любве к тебе исполненная;
Радуйся, якоже солнца заря возсиял еси миру учении твоими, Богогласе;
Радуйся, искусный ловитель душ людских;
Радуйся, Божественной благодати светило;
Радуйся, Иакове, первый иерарше церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 9


Ветия многовещанные не смеют витийствовати о твоей, отче Иакове, мудрости. Егда же роптание бысть у иудеев-новообращенных о учении Христовом, слышавше, яко спасается человек токмо верою, полагавше ложно, яко в угоду «языком» обращаемым, упразднялись дела закона Моисеова. Тогда ты , отче Иакове, в послании твоем вразумляеши, яко не в едином книжном научении и внешнем исповедании есть вера спасительная, а в вере поспешествуемой любовию и делами во имя Христово. Ему же, милосердному Человеколюбцу непрестанно взываем: Аллилуиа.

Икос 9


Ведал ты, отче Иакове, како извращена бысть жертвенная вера Авраамля, в веру лицемерную и мертвую вождей иудейских. Верно обличаеши «учителей мудрости» и наставляеши народ в вере христианской – терпеливой во испытаниях, уповающей на Бога, несущей тягости во смирении. Мы же, тебе яко Богомудрому наставнику, благодарно воспеваем:
Радуйся, яко возвещаеши: тело без духа мертво есть, тако и вера без дел мертва есть;
Радуйся, яко научаеши: радость имейте, егда во искушения впадаете различна;
Радуйся, яко просвещаеши: блажен муж иже претерпит искушения, зане приимет венец жизни;
Радуйся, яко глаголаши: искушения вашея веры соделывает терпение;
Радуйся, яко умудряеши: ведущему убо добро творити, и не творящему грех есть;
Радуйся, яко вразумляеши: любы мiра сего – вражда Богу есть;
Радуйся, яко призываеши: молитеся друг за друга, много бо может молитва праведнаго поспешествуема;
Радуйся, яко взываеши: обративый грешника от заблуждения пути его, спасает душу от смерти.
Радуйся, Иакове, первый иерарше Церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 10


Укреплял еси, отче Иакове, обращенных в вере и к страданиям прегутовлял предстоящим. Призывал к истинному единению с пророками, терпению и упованию молитвенному на Бога, всех и вся Содержащему в деснице Своей. И нас, недостойных, сподоби молитвами твоими, разумно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 10


Тако научал еси, люди твоя, вере Христовой, спасительной: «Вера бо чиста и нескверна пред Богом есть, еже посещати сирых и вдовиц в скорбех их и нескверна блюсти себе от мiра» и еще «Милость есть жизнь души». Мы же, отче Иакове, тебе молящемуся о обновлении окамененных и изсохших сердец наших неустанно взываем:
Радуйся, яко речеши: суд без милости не сотворшему милости.
Радуйся, яко вразумляеши: гнев бо мужа, правды Божия не соделывает.
Радуйся, яко просвещаеши: плод правды в мире сеется творящими мир.
Радуйся, яко глаголеши: Господь гордым противится, а смиренным дает благодать.
Радуйся, яко взываеши: смиритеся пред Господем и вознесет вы.
Радуйся, путеводителю наш на небеси.
Радуйся, слова Божия неложный истолкователю.
Радуйся, нас на подвиг деятельные любви подвигающий.
Радуйся, Иакове, первый иерарше Церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 11


Отпавшие от благодати вожди иудейские, видеша, яко множество мужей и жен к Церкви Христовой прилагается, доверия ради апостола всеславнаго. Зломыслили, лжеучители, конец положити сему. Нестерпим бо был синедриону праведник истинный, служащий Господу беспорочно.Нас же, отче Иакове, благослови, укрепи и настави возрастати в вере спасительной, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11


Во днех празднования Пасхи, собрашася вся колена иудейския и множество язычников во град Иерусалимский. Ты же, отче Иакове, неустанно проповедовал глаголы жизни вечныя. Ведавше об отъезде, во днех сих, прокурора Феста, начальницы иудейские совет положиша убити тя, пастыря града Святаго. Мы же тебе, яко мужественному воину Христову усердно вопием:
Радуйся, яко истину Христову пред вожди небоязненно вещавый.
Радуйся, православия светило.
Радуйся, правил церковных нелицеприятный блюстителю.
Радуйся, яко тобою Церковь Христова дивно красуется.
Радуйся, яко Богомудрыми ученьми умы верных к небеси возводиши.
Радуйся, яко крепостию проповеди зиму прелести разрушил еси.
Радуйся, всемудрый ловче, святый иерарше и проповедниче.
Радуйся, яко луч Солнца Правды испусти тя Христос, просветившаго всю землю.
Радуйся, Иакове, первый иерарше Церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 12


Первосвященник, же иудейский, саддукей Анан, повелел пред храмом Иерусалимским созвати собрание народа великое. Лестию же, отче Иакове, завлещен был еси на криле храма Святаго, где нечестивыми вопрошен был пред собором людским: «Реки нам, о Распятом». Ты же, силою, от Бога тебе дарованною облеклся еси, готовый мучения всякия претерпети Христа ради. Мы же, Богу, в мученичестем подвизе тебя укрепившем гласом велим воспеваем: Аллилуиа.

Икос 12


Исполнився же, Духа Святаго, ты отче Богоносче, изрек пред народом: «Он сидит на небесех, одесную Силы Всевышней и грядет на облацех небесных». Слышавше сия нечестивии, скрежетаху зубы своими и единодушно устремились нань. Низвержен был долу апостоле святе, с криле храма Святаго. Востав же на колени, Творцу молился о помиловании убивающих тя. Камением до смерти побиваем был при стене храма Святаго. Там же паствою твоею погребен бысть. Мы же, ти, представшему пред престолом Святыя Троицы радостно зовем:
Радуйся, яко от иудей свержен был, небесных чертогов сподобился еси.
Радуйся, яко подражатель страсти Господней был убиваем.
Радуйся, горняго Иерусалима апостольское основание.
Радуйся, яко жертву чисту принесл еси Царю и Творцу.
Радуйся, яко в Церковь Небесную священно вшел еси, обливаем , блаженне, кровию.
Радуйся, яко тя заступника крепкаго пред Богом имеем.
Радуйся, яко престолу Святыя Троицы предстоиши венценосче праведный, нетленных наслаждаешися честей.
Радуйся, священномучениче непобедимый, иерарше прехвальный и светильниче всемирный.
Радуйся , Иакове, первый иерарше Церкви Иерусалимстей и славный священномучениче!

Кондак 13


О, преславный апостоле Иакове, брате Господень, Церкви Христовой светильниче многосветлый. Прими от благоговейных сердец с любовию приносимое хваление тебе. Испроси нам у Христа Бога утверждение в вере, оставление прегрешений и избавления от вечнаго осуждения и да удостоимся в Небеснем Царствии, купно с тобою, во веки пети Богу: Аллилуиа.
Сей Кондак читается трижды. Затем 1-й Икос “Ангелов Творец…» и 1-й Кондак «Апостолу Христову…».

Молитва


О, великий угодниче Божий, богоизбранный и богопрославленный апостоле Иакове, брате Господень! Ты еси великий архиерей града Святаго, теплый наш заступниче и ходатай, предстоящий Престолу Пресвятыя Троицы.
Не отрини нас от твоего заступления, но воздвигни нас низверженных многими грехи.
Яко священномученик, имеяй власть решати и вязати, разреши зол наших соузы и любви Божией причти нас и Царствия Небеснаго причастники, блаженне соделай молитвами твоими.
Моли Христа Спаса, да сподобит непреткновенно совершати наше земное странствие, да вечныя и блаженныя жизни на небеси сподобимся и тамо, с тобою вкупе, выну восхваляти Троицу Нераздельную, воспевати Едино Божество Отца, и Сына, и Духа Всесвятаго, во веки веков. Аминь.

http://www.orthodox-jerusalem.ru