15 июля празднование Ахтырской Иконе Божией Матери.

ОБ ИКОНЕ

Ахтырскую икону Пресвятой Богородицы невозможно спутать с какой-либо другой иконой. На ней мы видим поясное изображение Богородицы, молитвенно сложившей руки перед Крестом с распятым Господом Иисусом Христом.

Иконография образа сложилась от указующих на Нее ветхозаветных пророчеств и предсказаний об Ее особой "уготованности", "очищенности" от "чрева матери", переложенные сирийским богословом IVв. Ефремом Сириным. Задолго до рождения Христа Ей было дано видение о том, что Она станет Матерью Сына Божия, который пострадает за грехи людские. И Она жила всю дальнейшую жизнь, зная об этой судьбе Своего Сына. Жила без ропота, полностью доверяя и повинуясь воле Божией. "Се Раба Господня". Это предзнаменование легло в основу иконографии данного образа, в котором воплощена идея великого начала и, одновременно, предречен великий конец - "альфа и омега", - у порога которого стояла юная Дева Мария. В древности по сторонам престола - священного средоточия любого храма, соединившего представление о смерти Христа и Его царственной славе, - на особых подставках ставили выносную икону Богоматери и деревянный крест с Распятием. Непосредственное присутствие образа Богородицы у трапезы, где совершается пресуществление Святых Даров в Тело и Кровь Христа, - имело глубокий смысл, постоянно напоминая об истине воплощения Бога и предстательства перед Ним Его Матери, просящей за весь род человеческий.

Чудесное явление Ахтырской иконы Божией Матери произошло 2 июля 1739 года, о чем свидетельствует надпись под изображением Богородицы, разделенная двуглавым орлом. Такая самобытная иконография говорит о признании чудотворного образа "государями всероссийскими" и одновременно - это знак Торжества Православия.

В первой половине XVIII века в городе Ахтырка Харьковской губернии (ныне Сумская область) была ветхая деревянная церковь во имя Покрова Пресвятой Богородицы, служителем которой был благочестивый и добродетельный священник Василий Данилов (в службе он называется иереем Даниилом) "муж благоговейный, простой и кроткой жизни". Ему было суждено обрести чудотворную икону и стать первым свидетелем Ее явления. В летописях сообщается о том, что, выйдя во двор своего дома, густо поросшего дикой ромашкой, и пару раз ударив новой косой, священник увидел стоящую в траве икону, от которой исходило необыкновенное сияние, "... и сотворив на себя крестное знамение начал читать пришедший ему на память кондак празднеству Рождества Богородицы". Потом он с благоговением принял икону и, никому ничего не сказав, отнес ее к себе в дом. Здесь она стояла 3 года. Было замечено, что на человека, находившего в одиночестве в комнате, где стояла икона, нападал непонятный страх, и он невольно выбегал из комнаты.

В октябре 1742 года, через три года со дня принесения иконы в дом, в праздник Покрова, священник вошел в комнату, где была икона, и был поражен необычайным светом от иконы. Это стало часто повторяться, но священник благоговейно молился и никому об этом не говорил. Однажды в легком сне священник увидел Богоматерь и услышал ее повеление очистить от пыли и омыть чистою водою обретенную им икону. Священник, пробудившись ото сна, тотчас же исполнил это и собрал воду в сосуде, чтобы поутру отнести в реку. Вскоре, снова заснув, он увидел второй необыкновенный сон. Снилось ему, будто он идет к реке, чтобы вылить в нее воду, оставшуюся после омовения иконы. А навстречу ему идет в образе Прекрасной Девы Сама Богоматерь и говорит: "Куда несешь ты воду? Вернись с нею домой и храни ее, она будет страждущих исцелять от лихорадки". У священника же была дочь, давно болевшая лихорадкою. Проснувшись, он дал ей пить этой воды, и дочь сразу выздоровела. С этого времени о. Даниил, по велению Богородицы, явившейся ему во сне, перестал скрывать этот чудотворный образ.

Священник поручил иконописцу Иоанну закрасить повреждения на иконе. Зная о чудесных исцелениях, иконописец омыл икону водою и напоил ею сына, страдавшего от лихорадки. Мальчик выздоровел. Иконописец готовился к началу работы, но ночью услышал исходящий от иконы голос: "Встань! Наступило время отнести икону туда, откуда ты ее взял. Исправить ее ты не можешь". Иконописец до утра молился перед иконой, а рано утром отнес ее о.Василию, который, убедившись в её чудотворной силе, поставил её в Покровском храме, после чего страдавшие лихорадкою стали молитвенно прибегать к этой иконе и во множестве получали чудесное исцеление.

Известие о новой чудотворной иконе быстро распространилось. По благословению Молдавского митрополита Антония (Черновского; 1742-1748), в 1743 году было произведено расследование чудесных исцелений. После получения письменных подтверждений очевидцев было составлено донесение в Синод. По повелению императрицы Елизаветы Петровны от 26 ноября 1744 года было произведено новое расследование, а затем, в 1746 году,- еще одно, которое возглавили архиепископ Черниговский Амвросий (Дубневич; 1742-1750) и архимандрит Киево-Печерской Лавры Тимофей (Щербатский; впоследствии митрополит Киевский). Приезжавшие в Ахтырку следователи вызывали всех лиц, испытавших на себе проявления благодатной силы иконы. Показания давались под присягой. Прославлению иконы способствовало и следующее обстоятельство.

В 1748 г. в Ахтырке остановилась больная вдова генерала барона Вейделя с двумя малолетними дочерьми. Баронесса горячо молилась пред иконою Богородицы об исцелении. Ночью она увидела во сне Владычицу, которая сказала: "Напрасно просишь ты об исцелении. Тебя ждет смерть. Поспеши раздать по церквам и нуждающимся все твое имение. Это полезно будет для твоей души." "Но как же дети?" "Не заботься о них", - отвечала Богородица. "Я буду всегдашнею их Покровительницею. А ты готовься к смерти, так как умрешь через пять дней, и раздай свое имущество по церквам и нищим, чтоб они молились о тебе". Больная утром стала спешно раздавать имущество. Через 5 дней она действительно умерла. Весть обо всем этом дошла до императрицы, и Елизавета Петровна взяла сирот ко двору, воспитала их и выдала замуж одну за графа Панина, другую за графа Чернышова. Обе они до смерти делали щедрые вклады в собор, где пребывала икона.

В 1751 году Святейший Синод, закончив продолжительное "следствие о чудесах святой иконы", постановил почитать Ахтырскую икону как чудотворную. В 1768 году на пожертвование императрицы Елизаветы на месте явления иконы был построен каменный Покровский собор (заложен по указу императрицы в 1753 г.; архитектор Ф. Б. Растрелли), в котором икона находилась вплоть до её похищения в 1903 году (по другим данным: в 1905 г) во время отправления на реставрацию в Санкт-Петербург. Забыли, что Богородица запретила исправлять икону!

Впоследствии, святая икона оказалась неведомыми путями в Харбине и была приобретена С. А. Степановым. По свидетельству харбинского протоиерея Н. Труфанова, который неоднократно прикладывался к Ахтырской иконе в Ахтырке, икона приобретенная Степановым была той самой чудотворной Ахтырской иконой. В 1950-х годах сын Степанова вывез икону в Бразилию, а затем в Сан-Франциско, где он ее передал Комитету Русской Православной молодёжи как благословение.

В 1975 году сведения о том, что утраченная Ахтырская икона находится в Сан-Франциско (США) достигли СССР, откуда в 1995 году митрополит Харьковский Никодим (Руснак) привез список с иконы и передал его в Ахтырский Покровский собор. В связи с этим событием был возобновлён крестный ход на третий день после Дня Святой Троицы со списком иконы на место Ахтырского во имя Святой Троицы монастыря. Ход этот совершался с 1844 года в субботу Пятидесятницы, а обратно икона переносилась в праздник Всех святых. В настоящее время Ахтырская икона находится в ведении архиепископа Иллариона Сиднейского.

С Ахтырской иконы, почитавшейся как целительница от многих болезней, был сделан ряд списков. Один из таких списков, также прославившихся исцелениями и чудесами, находится в Ахтырском соборе г.Орла, построенном в благодарность за исцеление по молитве перед иконой орловского купца Константина Семеновича Пастухова, происшедшее в 1773 году, вскоре после прославления иконы. Таким образом, это один из первых по времени списков с чудотворной иконы. Ряд списков распространен на юге России, в Харьковской епархии. Известны, также, почитаемые списки Ахтырской иконы в храме "Николы Явленного" и в главном приделе храма Воскресения Словущего (ап. Филиппа) на Арбате в Москве, в Козельске в Вознесенской церкви. Ахтырская икона Божией Матери, именуемая "Самарская", - главная святыня Самарского Пустынно-Николаевского мужского монастыря.

Пред этой иконой молятся о благополучном замужестве дочерей, об исцелении от разных болезней, она также считается покровительницей детей.

 

Тропарь, глас 4

Преблагословенная Дево Богородице чистая, у креста Сына Твоего и Бога нашего предстоящи, скорбь велию претерпела еси и благодать от Него прияла еси сущия в скорбех утешати. Темже на пречистый образ Твой благоговейно взирающе и изображенную Тя на нем пред Крестом Спаса нашего видяще, умиленно к Тебе вопием: Заступнице усердная, благая и милостивая! Ускори избавити ны от всякия скорби, нужды и болезни и спаси души наша, да Тя со благодарением славим во веки.

 

Кондак, глас 8

Притецем, вернии, к благодатному милостей и щедрот источнику, чудотворному Пречистыя Девы образу; сей бо нам свыше даровася, душам и телесем во спасение, емуже покланяющеся с любовию, возопием к Богородице: о всепетая Мати, о Царице всемилостивая, покрый и соблюди нас от всякаго зла Твоим к Богу Матерним предстательством.

 

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.

 

Молитва Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой "Ахтырская"

О Преблагословенная и Многомилостивая Владычице мира! Се мы грешнии на святый образ Твой взирающе и на нем Тя в скорби и сострадании распятому за нас Христу Спасителю предстоящу видяще, усердно молим Тя известную о нас к Сыну Твоему молитвенницу: не остави нас в день испытания и скорби, но во искушениих и напастех нам бываемых огради нас всечестным покровом Твоим от враг видимых и невидимых и даждь нам силу, во еже всесовершенную и благую волю Творца и мира Владыки творити. Зриши бо, милостивая Заступнице наша, колико грехам всяческим подвержени есмы: не токмо бо волею согрешаем, но и неволею в многоразличныя прегрешения впадаем. Сего ради к Тебе державней устроительнице спасения христианскаго прибегаем и умиленно вопием: ум наш познанием Божественныя истины просвети, сердце наше теплотою христианския любви и спасительных желаний согревай, волю же нашу в нелицемерном заповедей Господних исполнении утверди. Ей, Госпоже Премилостивая, приникни с высоты небесныя к воздыханием и молитве нас грешных: исцели болезни недужных, умири сердца озлобленных, даждь терпение страждущим, внуши страх Божий обидящим, укрепи гонимыя за правду, сироты и вдовы защити, подаждь утешение плачущим, испроси прощение кающимся, демонскую же бурю страстей во грешных душах утиши и в сердцах чтущих Тя Христову кротость и любовь вкорени и духом милосердия и сострадания сия утверди: отпадшыя же от веры еретики и отступники к познанию истины направи и уста нечестивых, хулящих Святую Церковь и веру православную поносящих загради. Отшедшим от жития сего отцем и братиям и сестрам нашим, о Мати Божия, прощение грехов и предначатие блаженства вечнаго испроси. Егда же и нашея кончины час приближится, тогда убо, о Владычице, приими душу нашу и в сонме праведных сию упокой, идеже лици Ангел и святых угодник немолчно славословят державу и милость Отца и Сына и Святаго Духа и Твое матернее о нас предстательство и заступление, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

 

Канон Богородицы в честь иконы Ея "Ахтырская". Глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Даждь нам слово, Слове Божий, Иисусе Всеблагий, воспети радостное явление иконы рождшия Тя Богоневесты и преславная Тоя чудеса, в нихже сила Твоя Божественная славно прославися.

О, предивнаго Твоего чудесе, Владычице, и многаго милосердия к людем: се бо икону Твою честную в былии травном солнцеподобным сиянием иерею благоговейну являеши днесь и исцелений множество от Нея источаеши недужным, яко Всемилостивая.

Ты, о Богомати, рождшая Претерпевшаго нас ради на древе Крестнем распятие, умоли Его благость, еже страдание Его всегда памятовати, волю же Его Божественную творити и благ Небесных наследники быти.
Владычице Всеблагая, умоли Сладчайшаго Сына Твоего и Господа, рукописание грех наших на Кресте пригвоздившаго, да сподобит нас достойно одесную Его стати и глас благий Его слышати, егда приидет во славе Своей.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Во образе невесты явилася еси во сне, Богородице, обретшему икону Твою иерею Даниилу, лице Твое на иконе омыти водою повелевающи, и сия, яко врачевство богоданное, во исцеление недужным явися.

В скорбех многих и гонениих скончати жизнь временную обретшему икону Твою иерею судила еси: да, яко злато, в горниле скорбей очистився, достоин явится блаженнаго в вечности упокоения.

Омраченных нас грехи многими, о Мати Божия, просвети и на стезю спасительную покаяния направи, отверзи очи наша душевная, якоже очи телесная слепой жене и слепому отроку пред иконою Твоею отверзла еси, да узрим свет спасения и имя Твое прославим святое во веки.

Страстей нечистых беснование обуревает нас, Госпоже Всемилостивая, и иныя Помощницы, разве Тебе, Всеблагая, не имамы, от сего душегубительнаго беснования избави нас, якоже многая беснуемыя от насилия вражия пред иконою Твоею свободила еси, яко Всесильная.

Седален, глас 4

Яко воистину Божественное украшение Церкви и залог милости Твоей к христоименитым людем икона Твоя, Богородице Дево, показася: всяк бо, с верою к ней приходяй, в недузех исцеление, в скорбех утешение, в бедах вспоможение от Тебе скоро приемлет, Всемилостива бо сущи, милости Твоея источник в чудотворнем образе Твоем нам зде являеши, да славим имя Твое преблагословенное во веки.


Слава, и ныне, той же.

Песнь 4


Ирмос: Седяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Единаго возлюбити Христа сподоби нас, Владычице, и Ему присно угождати Сама научи нас, Всеблагая, якоже болящую Евфимию, во сне той явльшися, ко храму Твоему приити наставила еси и в нем исцеление недугом просити.

Житие непорочное на земли совершити помози нам, Преблагословенная Дево, и от разслабления греховнаго рукою Твоею державною свободи нас, якоже зело разслабленнаго Моисея пред иконою Твоею исцелила еси преславно.

Ты, о Благодатная, в милостивом явлении чудотворнаго Твоего образа страну нашу благодатно посетила еси и ныне чудотвореньми, от него бываемыми, нас посещаеши, ихже множество исчести невозможно, но, елико мощно, сия благодарне во славу Твою исповедуем.

Благочестно отвсюду, о Богомати, к чудотворней иконе Твоей притекающия и усердно покланяющияся милостей Твоих и щедрот не лишаеши, от бед сия спасающи, от недуг избавляющи, духи лукавыя от них прогоняющи, утешение же и здравие всем подающи, яко Всеблагая.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

К Твоей, Дево, прибегаем благости и очи сердец наших к Тебе, Чистая, возводим: не презри воздыханий наших молитвенных, но буди нам покров и Помощница в День судный.

Едина всем еси Предстательница, Богомати Владычице: услыши убо наша моления, пред чудотворным образом Твоим днесь приносимая, и сподоби нас в будущем веце узрети Тя купно с Сыном Твоим, на облацех во славе грядущим, и глас Божественный Его слышати, призывающий в Царство Небесное.

Земля Российская явлением чудотворнаго Твоего образа, Владычице, освятися, и град малый велик и знаемь по благодати Твоей во всех концех явися: в нем бо драгоценное сокровище блюдется - Твоя целебная икона, залог сый Твоего к нам благоволения.

Лютыми помышлении от лукавых враг стужаемых нас не остави погибнути до конца, Богородительнице: трепещут бо силы Твоея дуси тьмы и боятся имене Твоего, якоже многажды у иконы Твоея чудотворныя сия изъявишася. Ихже злодейства и нас избави, упование на Тя возложивших.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Освящение, здравие и спасение душам и телесем нашим, Мати Божия, от святыя Твоея иконы подаеши, ейже благочестно покланяемся и усты и сердцем благоговейно сию целуем, Твоя чудеса и неисчетную милость к христианскому роду присно славяще.

Кое благодарение принесем Ти, Богородице, яко в последняя лета таковаго дара сподобила еси нас, даровавши нам многоцелебную Твою икону? Тем убо, о Всеблагая, о таковей неизреченней милости достойно благодарити Тя Сама нас научи.

Боголепное явление Пречистыя иконы Твоея, Владычице, новое явление Божия благодати, Православной Церкви присущей, в посрамление ересей и расколов показася и яко новое утешение свыше всем православным и верным ея сыном подается.

Мати Божия милосердая, милости Твоея двери отверзи нам, озари нас светом Божественныя благодати Твоея и от мысленных волков соблюди нас невредимых, в Православии нерушимом сподобивши нас благоугождати Сыну Твоему и Богу и приити живота конец благий.

Кондак, глас 8

Притецем, вернии, к благодатному милостей и щедрот источнику- чудотворному Пречистыя Девы образу: сей бо нам свыше даровася, душам и телесем во спасение, емуже покланяющеся с любовию, возопием к Богородице: о Всепетая Мати, о Царице Всемилостивая, покрый и соблюди нас от всякаго зла Твоим к Богу Матерним предстательством.

Икос

Преславное явление иконы Твоея, Богородице, радости исполни сердца верных сынов Православныя Церкве: царие бо и святители о сем возликоваша и вси людие утешения Небеснаго исполнишася, яко в последняя наша времена таковый дар Божия благодати России свыше дарован бысть Твоим благопромышлением, Владычице. Молим убо Твою благость, умильно к чудотворному Твоему образу припадающе: спасай всех нас от всякаго зла Твоим к Богу Матерним предстательством.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Вдовиц заступление и сирот Покровительнице, Владычице Пречистая, некия умирающия матере молитву о чадех ея услышала еси и паче надеяния сиротствующия дщери ея благоустроила еси, яже славити навыкоша милость Твою по вся дни живота своего.

Извещение от Тебе, Богородице, благочестивая императрица Елисавета приимши, сиротствующия две отроковицы под кров своего попечения восприят, Твою же икону честную зело возлюби и новый храм вместо ветхаго от щедрот своих царских благолепно сооруди.

Известная верных еси Помощница и всяких благ Подательница, Пречистая Дево, иконою бо Твоею чудотворною неисчетныя милости просящим подаеши и вся спасаеши, иже Тебе верно вопиют от души: помилуй и спаси нас, Владычице.

Мати Божия Всеблагая, милосердых щедрот Твоих не лиши нас, обнищавших во гресех, и от челюстей мысленнаго волка исхити души наша, да не погибнем до конца, но приносим присно плоды покаяния Богу.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

О, преславных чудес Твоих, Владычице, и многаго Твоего к человеком сострадания: единым бо прикосновением к иконе Твоей немощныя врачуеши и издалече, в сониих и видениих, к ней требующих Твоего заступления призываеши.

Вода освященная и елей от лампады иконы Твоея святыя недуги неисцельныя, Богородице Дево, врачуют и оныя с верою приемлющим во исцеление и спасение бывают; сего ради Тя, Целительницу, ублажаем и чудеса Твоя, от иконы Твоея явленная и присноявляемая, славим.

Воспети пречистаго образа Твоего явление сподоби нас, Владычице, и пений наших хвалебных, Тебе от усердия возносимых днесь, не презри, но приими, Всепетая, молитвы раб Твоих и подаждь нам в нуждах и бедах помощь Твою державную и Твоего заступления благодать.

Днесь радости исполнила еси нас, Богородице, явивши нам икону Твою святую дивно, на нюже взирающе и с любовию ей покланяющеся, Тебе сице вопием: Мати Божия, спаси град и страну явлением иконы Твоея прославленныя и вся ны помилуй, яко милосердая Предстательница.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Явление предивныя иконы Твоея, Мати Божия, славословим радостно: сия бо, в былии травном светом Божественным сияющая, явися и чудес множество сотвори, яко воистину Твоего к нам благоволения залог Богодарованный.

Яко звезда светозарная, икона Твоя, Пресвятая Богородице Дево, явлением своим Церковь Российскую благодатно озари: лучи бо чудес испущает и верныя души к славословию Бога, всельшагося в Тя, приводит, яко Тобою падшему человечеству благодеющаго.

Единаго от Троицы нетленно рождши, Богородительнице, Матернее к Нему дерзновение имаши: слышит бо молитву Твою Сын Твой и Бог и милостивно к прошению Твоему приклоняется, Егоже не престай молити за род христианский, присно в песнех Тя славящий.

Приими наша хвалебныя гласы, Владычице, и пение смиренное не отвергни, но, яко Сын некогда Твой две лепте вдовицы прият, тако и наше славословие благоугодно да будет пред Тобою. Слава Тебе, Богородице Дево, иконою Твоею честною преславная чудеса творищей, слава Тебе.

Светилен, глас 4

Пречистаго образа Твоего явление, Мати Божия, празднуем светло, ибо в нем Твоих чудотворений величество познаем и Твоих щедрот множество приемлем: милуеши бо и щедриши чтущия Тя и от бед спасаеши уповающия на Тя, Богородице Всепетая и Неискусобрачная.

Молитва Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой "Ахтырская"

О Преблагословенная и Многомилостивая Владычице мира! Се мы грешнии на святый образ Твой взирающе и на нем Тя в скорби и сострадании распятому за нас Христу Спасителю предстоящу видяще, усердно молим Тя известную о нас к Сыну Твоему молитвенницу: не остави нас в день испытания и скорби, но во искушениих и напастех нам бываемых огради нас всечестным покровом Твоим от враг видимых и невидимых и даждь нам силу, во еже всесовершенную и благую волю Творца и мира Владыки творити. Зриши бо, милостивая Заступнице наша, колико грехам всяческим подвержени есмы: не токмо бо волею согрешаем, но и неволею в многоразличныя прегрешения впадаем. Сего ради к Тебе державней устроительнице спасения христианскаго прибегаем и умиленно вопием: ум наш познанием Божественныя истины просвети, сердце наше теплотою христианския любви и спасительных желаний согревай, волю же нашу в нелицемерном заповедей Господних исполнении утверди. Ей, Госпоже Премилостивая, приникни с высоты небесныя к воздыханием и молитве нас грешных: исцели болезни недужных, умири сердца озлобленных, даждь терпение страждущим, внуши страх Божий обидящим, укрепи гонимыя за правду, сироты и вдовы защити, подаждь утешение плачущим, испроси прощение кающимся, демонскую же бурю страстей во грешных душах утиши и в сердцах чтущих Тя Христову кротость и любовь вкорени и духом милосердия и сострадания сия утверди: отпадшыя же от веры еретики и отступники к познанию истины направи и уста нечестивых, хулящих Святую Церковь и веру православную поносящих загради. Отшедшим от жития сего отцем и братиям и сестрам нашим, о Мати Божия, прощение грехов и предначатие блаженства вечнаго испроси. Егда же и нашея кончины час приближится, тогда убо, о Владычице, приими душу нашу и в сонме праведных сию упокой, идеже лици Ангел и святых угодник немолчно славословят державу и милость Отца и Сына и Святаго Духа и Твое матернее о нас предстательство и заступление, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Ахтырская икона Божией Матери